duminică, 11 ianuarie 2015

Recenzie : Sub Aceeasi Stea de John Green

Recenzie : Sub Aceeasi Stea de John Green

Deşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa, Hazel Grace Lancaster, în vârstă de 16 ani, are impresia că de când se ştie a fost "în fază terminală". Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters, suferind şi el de aceeaşi boală cumplită, apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisă. Spirite înrudite, împărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului, Hazel şi Gus încep o cursă contra-cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti.


Date tehnice:Titlu original: The Fault In Our Stars
Autor: John Green
Editura românească: Trei
Traducere: Shauki Al-Gareeb
Nr. pagini: 312
Apariţie: 2013


Parerea mea :

Imi este foarte greu sa spun exact ce a fost in sufletul meu cand am citit aceasta carte .
Sub Acceasi Stea a fost prima mea carte citita de  John Green . Cat timp aveam aceasta carte in mana , intram intr-o lume noua , plina de dragoste , amuzament si tristete .
Autorul ne invata in acesta carte , despre dragoste dintre adolescenti , o fata cu cancer plumonar si un baiat cu cancer osos care avea mai mereu glumele la el .
  






Hazel, personajul principal, este o supraviețuitoare de cancer, stadiul IV, prin inventarea unui medicament fictiv. Ea se așteaptă să își trăiască viața ce i-a fost dată privind reality show-uri, citind și dormind. Dar când mama ei decide ca Hazel ar trebui să participe la un grup de sprijin pentru bolnavii de cancer, viața ei se schimbă într-un mod inimaginabil. Acolo, printre ceilalți participanți, îl întâlnește pe Augustus Waters, băiatul care îi arată că există multe lucruri de care merită să te bucuri .


Cartea aceasta m-a facut sa rad , sa plang . M-a invatat ca iubirea poate tine pana la sfarsit dar si dupa .
Carea aceasta m-a facut sa-mi doresc cu Agustus al meu .


John Green reușește să surprindă adevarul unei vieți canceroase prin ochii acestor adolescenți, într-un mod realistic și fără ca totul sa para  supra-dramatic .



Povestea lor de dragoste devine una foarte frumoasa la care majoritatea fetelor ar visa  .

Acest baiat o face pe Hazel sa-si indeplineasca vizul de-asi intalni autorul preferat pentru care avea foarte multe intrebari si de la care primise o invitatie . Asa ca zboara impreuna cu Augustus si mama ei la Amsterdam .

Ajunși în casa scriitorului, cei doi descopera că acesta nu vorbise, de fapt, serios, nu-i voia acolo și nici n-avea de gând să le de dea răspunsurile pe care cei doi le căutau. Dimpotrivă e un alcoolic impertinent, sătul de viață și puțin deranjat mintal. Chiar dacă pare că au bătut atâta drum degeaba, pentru Hazel și Gus, Amsterdam-ul devine o calatorie placuta .




Poveste devine foarte trista cand Augustus moare si Hazel ramane singur si foarte indurerata .



Recomand aceasta carte tuturor care vor ceva usor de citit si foarte placut .Aceasta carte mi-a ramas in suflet , voi reciti aceasta carte cu mult drag .









Citate:   

"Viaţa nu e o fabrică de îndeplinit dorinţe."
 

"Fără durere, cum am putea şti ce e bucuria?"

"Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelaţii."

"Nu ai posibilitatea să alegi dacă să fii rănit în această lume, dar ai un cuvânt de spus legat de cine te răneşte."

"E o metaforă, înțelegi ? Pui lucrul ucigător drept între dinți, dar nu-i dai puterea să-și înfăptuiască omorul."

" Sunt o grenadă și, la un moment dat o să explodez și aș vrea să minimalizez pagubele,bine ? "

“Unele infinități sunt mai mari decât altele.”

“Poate “Bine” va fi  "Mereul"  nostru.”

’’Sunt îndrăgostit de tine şi nu am chef să-mi refuz simpla plăcere de a spune lucruri adevărate. Sunt îndrăgostit de tine şi ştiu că iubirea e doar un strigăt în neant şi că uitarea este inevitabilă şi că suntem cu toţii condamnaţi şi că va veni o zi când toată munca noastră se va fi prefăcut în pulbere şi ştiu că soarele va înghiţi unicul pământ pe care-l vom avea vreodată şi sunt îndrăgostit de tine!’’

”- Hazel Grace, ești singura adolescentă din America pe care o cunosc și care preferă să citească poezie în loc s-o scrie. Asta îmi spune multe”

”- De ce mă privești în felul ăsta?
 – Deoarece ești frumoasă. Îmi face plăcere să privesc oameni frumoși și, cu ceva timp în urmă, m-am hotărât să nu-mi interzic plăcerile mai simple ale vieții.”


”Doamne, dă-mi liniștea să accept lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a schimba lucrurile pe care le pot schimba și înțelepciunea de a le deosebi.”

Voi lupta pentru tine, voi găsi o modalitate să mai stau pe aici și să te enervez multă vreme.”



Doua fragmente super dragute care m-au emotionat :

"Chiar înainte de Miracol, când eram la terapie intensivă și se părea că aveam să mor, iar mama îmi spunea că era OK să renunț, iar eu încercam să renunț, dar plămânii mei tot căutau aer, mama a spus ceva suspinând la pieptul tatei, ceva ce aș fi vrut să nu fi auzit și sper că n-o să afle niciodată că am auzit. A spus: ,, N-am să mai fiu  mamă niciodată.”



Nota : 




 



                            

Un comentariu:

  1. Și eu am citit acest roman, dar nu mă declar fan John Green. Oricum, recenzia este fooooarte complexă și detaliată, mi-au plăcut mult pasajele și citatele. Zi de 14 februarie frumoasă să ai, mult succes cu blogul!

    RăspundețiȘtergere