luni, 9 martie 2015

Recenzie

Bestia-Alex Flinn 



Sunt o bestie. O bestie. Nu chiar un lup sau un urs, o gorilă sau un câine, ci o creatură nouă, oribilă, bipedă cu colţi şi gheare şi păr peste tot. Sunt un monstru. Credeţi că vorbesc de basme? În nici un caz. Totul se întâmplă în New York. Acum. Nu este o diformitate, nu este o boală. Şi voi rămâne aşa pentru totdeauna, distrus, dacă nu reuşesc să rup vraja. Da, vraja, vraja pe care vrăjitoarea din clasa de engleză a aruncat-o asupra mea. De ce m-a transformat într-o bestie care se ascunde ziua şi bântuie noaptea? Am să vă spun. O să vă spun cum am fost Kyle Kingsbury, tipul care şi-ar fi dorit oricine să fie, cu bani, arătos, viaţă perfectă. Şi o să vă mai spun şi cum am devenit...o bestie.


Titlul românesc: Bestia
Titlul original: Beastly
Autor: Alex Flinn
Editura românească: Rao

Traducător: Shauki Al-Gareeb
Pagini:256


Am primit aceasta carte de ziua mea ( multumesc Ana ) si cum de curand am fost internata in spital, am avut timp in sfarsit sa o citesc.

Imi place foarte mult cum este scrisa, totul incepe cu un chat si apoi "Bestia " noastra incepe sa-si spuna povestea. Chat-ul continua si in timpul povestirii .

Cred ca toata lumea isi aminteste de " Frumoasa si bestia". Aceasta carte este una foarte asemanatoare, poate chiar identica doar ca totul este transpus in New York-ul zilelor noaste.

Kyle Kingsbury - un pusti egoist ,aratos, de bani gata este personajul principal, acesta este transformat intr-o bestie de catre o vrajitoare de la ora de engleza care ii da o lectie de viata  din cauza comportamentului sau . Acesta are 2 ani la dispozitie sa gaseasca o fata care sa-l iubeasca asa cum este el .



Kyle este izolat de propriul tata intr-o zona mai putin locuita si lasat in grija servitoarei si al meditatorului sau orb pe nume Will , el isi va ocupa timpul citind,invatatand si cultivand trandafiri .


Povestea de dragoste dintre Kyle care isi schimba numele in Adrian ( care inseamna intuneric ) si Lindy , fata care trebuie sa rupa vraja m-a atras foarte mult .
Ea este intr-un fel obligata sa locuiasca cu el din cauza tatalui ei care o da la schimb " bestiei" doar pentru a nu fi reclamat la politie . Prima oara il uraste dar cu timpul totul se transforma intr-o frumoasa poveste de dragoste . 

Fac o excursie la munte , unde Adrian se apropie din ce-n ce mai mult de Lindy . Adrian o invata pe Lindy sa faca oameni de zapada si sa se dea cu sania .
Lindy pleaca cand il vede pe tatal sau intr-o forma nu prea buna printr-o oglinda primita de la vrajitoare , cu care putea vedea pe toata lumea .Desi nu s-au mai vazut un timp , Adrian se gandea in fiecare zi la Lindy si astepta sa se intoarca la el.
Dupa plecarea ei , Adrian isi pierde umpic speranta dar il are pe Will aproape care ii da sfaturi . 


Adrian da dovada de schimbare totala de caracter cerandu-i vrajitoarei :
-Sa-i redea vederea lui Will.
-Sa o trimita pe servitoarea sa intr-o excursie sa-si vada familia .



Ca-n orice poveste , mai ales una semanatoare cu " Frumoasa si bestia " , Lindy rupe vraja si putem spune ca au trait fericiti pana la adanci batraneti . 

Mi-a placut foarte mult ideea acestui roman . Caracterul lui Kyle prima oara lasa de dorit dar dupa ce se schimba in Adrian, isi da seama ca nu banii sau frumusetea conteaza cel mai mult .  Mai sunt multe lucruri de aflat in aceasta carte , dar nu pot sa va spun totul altfel nu ati mai citi-o daca credeti ca v-ar placea. 

-----------------------------------------------------------------------------

"-Will, arati ca naiba! amtipat prin usa de sticla .
 -Nu pot sa spun cum arati tu , spuse el. Dar, daca arati precum spui, arati ca un magar."

"Lindy isi scoase rochia verde si impaturi inapoi in cutia ei . Dar in noaptea aceea , m-am furisat sus in lumina lunii si am luat in secret rochia cu mine jos . Mi-am pus-o sub perna . Mirosul vag al parfumului ei era foarte clar in simturile mele de animal "


"- Vei sti cu adevarat ce inseamna sa nu fii frumos, sa fii urat in exterior, asa cum esti in interior. Daca iti vei invata lectia asa cum trebuie, vei putea sa desfaci vraja mea.. Daca nu, vei trai cu pedeapsa pentru totdeauna.
- (...)

- Ce mi-ai facut ? Cand am spus-o, vocea mea era diferita. Nu iesise decat un raget.
-Te-am transformat in adevarata ta personalitate .
Eram o bestie "


Pana atunci aveti mai jos  trailerul de la film : 



Astept pareri :D 

 
NOTA : 





Un comentariu:

  1. Mereu surprinde pe toți cei care își caută ajutorul. Este o sută la sută de mâini cu puterile magice. Îți mulțumesc mult pentru că mi-am readus relația la normal după 5 luni de despărțire de fostul meu iubit. WhatsApp la +27736117700 pentru Elumelu Marele Okaikulo, el este cel mai mare și cel mai puternic vrăjitor în care am încredere. Chiar și în acest Elumelu din toată lumea pandemică, Marele Okaikulo a putut să-mi aducă fostul iubit în 48 de ore cu puterile sale spirituale, după ce am plătit taxa inițială de 350 de euro pentru a achiziționa articolele necesare pentru a face treaba pentru mine. După ce a terminat, fostul meu iubit s-a întors la mine în 48 de ore și astăzi suntem acum cei mai buni unul pentru celălalt. Puteți contacta Elumelu, Marele Okaikulo prin intermediul liniei sale WhatsApp la +27736117700 pentru orice ajutor în relațiile / căsătoriile voastre.
    Jose Maya

    RăspundețiȘtergere